fredag 31 oktober 2014


Lite tips

 

Till alla som har börjat eller ska precis börja fastan. Det är värst första veckan. Det går faktiskt över, jag lovar! Man blir mindre sugen och hungrig ju längre tiden går. Försök att hitta alternativ när hungern sätter sig som värst. Kolla kalorier på olika produkter. Jag menar att det funkar kanske att byta en shake mot 3 knäckebröd med tomat och te?

Då blir det 23 kalorier i 100 g tomat och cka 105 kalorier i 3 knäckebröd, man får tugga och blir faktiskt mätt. Det funkar, prova er fram. Jag har mycket stor nytta av min köksvåg, min nya vän, haha. Jag vet inte hur många kalorier innehåller, låt säga, nutrilett bar, men kan tänka mig att det är cka 100 kalorier. Jag tar hellre annat med mindre kalorier och större volym, men det är upp till var och en så klart.  Och drick mycket vatten!!!

Lycka till, det kommer att gå bra, säger en som är riktig matmonstret (i vanliga fall)!

 

Exempel på min mat idag:

- 1 : 3 knäckebröd, 105 kcal + 100 g tomat, 23 kcal + 1 ägg, 50g, 71 kcal och te = 199 kcal

- 2 : kaffe + 1 dl mjölk, 45 kcal + 100 g äpple, 63 kcal + het nudelsoppa, 102 kcal = 210 kcal

- 3 : 100 g kokt kycklingbröstfilé, 105 kcal + buljong, 14 kcal + knäckebröd, 35 kcal = 154 kcal

- 4 : vet inte än, haha, planeringen stannade vid middag, men har kvar 237 kcal  =)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar