lördag 11 oktober 2014



Informationsmöte och första träffen

 

Äntligen! Onsdagen den 8/10 klockan 17:00. Ändring i mitt liv!

Mötet var informationsrik, men jag hade vetat allt om vad de pratade om, haha. Jag ville bara börja. Till mötet kom även personer som gjorde ingreppet redan för 2 år sedan och de som gjorde nyligen, alltså i juli. Ditt kom min arbetskompis och hennes familj (även de gjorde den resan). Alla var så tillmötesgående och öppna. Härlig kännsala då alla är i samma sits, fattar liksom vad som pågår och att det finns ingen som dömer. 

Jag fick tid för att träffa Birgitta nästa dag kl. 10:00. Och då fick jag panik!

Jag skulle jobba den dagen från kl. 9:00. Jag anmälde mig iaf och åkte hem för att ringa. Skulle det inte kunnat ordna sig så skulle jag behöva vänta med allt och det ville jag inte ens tänka på. En mycket snäll arbetskollega till mig lovade att täcka 3 timmar av mitt pass så att jag kunde gå på mötet. Jag är evigt tacksam för det!

Torsdagen den 9/10 träffade jag Birgitta och kirurgen Henrik. Jag är fortfarande mållös över hur denna läkare och sjuksköterska är engagerade, snälla och förstående =)

Jag fick all info, de tog bilder och mått och jag fick nummer 36, haha.

Nu var det bara att förberedda sig för fastan. Jag fick tid för ingreppet (som skulle göras i Karlshamn) den 20/11. Min fasta skulle börja den 23/10.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar