onsdag 29 oktober 2014



Lite om mig

Jag är en kvinna, obviously, haha. Jag är född i Polen i en stad som heter Lodz år 1968.

1993 gifte jag mig med en svensk kille och kom till Sverige 1994 för att stanna.

Jag är nu en ensamstående mamma till en vuxen men inneboende kille på 19 vårar =)

Jag jobbar inom handikappomsorgen och är för nuvarande anställd som en personlig assistent.

Jag är utbildat som tekniker inom plastindustri men har jobbat med många olika saker.

Här i Sverige har jag gått många olika utbildningar, sist var det undersköterska utbildningen.

Ja, det var lite fakta om mig.

Det jag vill egentligen att säga är att jag är som alla andra… Det som skiljer mig åt visa andra är mitt utseende.  Jag är tjock, kraftig, överviktig, bastant, fet, fyllig, ja, det är såååå många ord som kan beskriva mitt utseende… Jag hittade inte minder än 25 synonymer som kan beskriva hur jag ser ut, lol.

Jag kommer inte ihåg när jag var smal. Jag ser på bilderna och vet att jag var ett smalt barn. Sedan växte jag inte bara på längden. När jag var 23 år gammal vägde jag 80 kg efter stor möda med bantningen. Nu är jag 46 år, 163 cm lång och väger 116 kg och har midjemått på 117 cm. Självklart att jag vill bli smal.

Jag vill må bra, orka med att röra mig, orka med att göra saker, skippa sjukdomar som är följden av fetma, det finns massa anledningar. Bara att gå till affären och kunna köpa saker som jag gillar och inte de som ”passar”, se uppskattande blickar sluta fråga ”ser jag tjockare ut i den…?”, istället säga ”jag ser bra ut i den…”.


Jag är inte låt. Jag bara bantar hela mitt liv och går upp igen, usch, det finns liksom en gräns som jag inte kan krossa längre, det är bara för jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar