onsdag 29 oktober 2014


Tankar som bara snurrar i huvudet

 

Jag har alltid varit en dagdrömmare. Det har hjälpt mig att slappna av och till och med fly i korta stunder från bekymmer. Ni vet, till exempel, en del ”räknar får” eller tänker på allt det tråkiga som har hänt innan de somnar. Jag rensar huvudet och tänker på olika scenariot. När forskningen går fram och min son är frisk och lycklig, när jag vinner på lotto och renoverar/möblerar min lägenhet, när jag reser och upplever nya underbara saker, när jag är smal… Ja, ni fattar vad jag menar =)

Det jag tänker på nu är, att många saker som jag bara drömmer om kan jag inte påverka att de skulle hända. Men det finns en del som jag medvetet bara undviker.

Vi styrs bland annat av rädslor, stora och små, och misslyckandet är en stor del av våra rädslor!

Jag har undvikit många situationer bara pga att jag är överviktig. Pinsamhet, att det ska se konstigt ut, att jag inte klarar en del. Som då jag tänker på filmen Shallow Hal” eller ”Min stora kärlek” som den heter på svenska. Ni vet, typ, när de ska paddla kajak

Till slut blev det så att jag inte gör saker med förklaringen ”bara jag var smal så skulle jag…” och det stämmer ju inte alltid. Så varför jag är som jag är?

Jag hoppas att jag kommer ändras en del på insidan. At jag kommer att våga! Jag kommer ju inte kunna använda mig av den gamla ursäkten. Det ser jag som bättre livskvalité.

 

Mina förmiddags huvudvärk har försvunnit. Min son skojade med mig och sa:

”mamma det är alla gifter som går ut från dig, och nu har du abstinensbesvär”, haha.

Jag undrar om det finns lite sanning i detta =) Däremot fryser jag! Alltså jag brukar bli varm hela tiden, tom då andra fryser, nu är det annat. Men jag svettas inte mindre för det, när jag utför något fysisk aktivitet. Plus att jag känner mig lite låg med energi, lite mer trött, höstmörkret kanske?

Och för att vara lika ärlig som tidigare så, hm… jag är gasig i magen, så att det bubblar, blää!

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar