måndag 27 oktober 2014


Efter helgen

 

Tacos, hemma-gjort pizza, lax plus potatis och romsås och idag korvstroganoff… Det är maten som jag lagade för min son från fredag. Gud va det luktade gott! Och va jag var sugen på allt! Men självklart har jag inte ätit något av det. Jag har klarat mig på 750-800 kalorier per dag. Och jag har knaprat på rädisor, haha, 100 g har bara 15 kalorier, man får tugga och det är helt annan känsla i magen.

Hoppas att jag blir belönad nu när jag ska kolla vågen på torsdag. Jag har lovat mig att inte väga mig för ofta, blir bara stressad av det!

Denna vecka jobbar jag lite som i ”dropp in”. Har måndag till tisdag, onsdag till torsdag och lördag till söndag dygnen. Jag är nyfiken om det blir lika jobbigt dagen efter jobbet som det var i torsdags när jag började. Om det blir så, får jag ”be om ursäkt” mina shirataki nudlar. För även om de luktar konstigt (som kaviar) och jag har svårt att svälja (det är som att äta gummi, går liksom inte att tugga sönder) så mättar de enormt vid riktigt små mängder som man stoppar i sig.  Eller så får jag kolla lite mer på min nya favorit sida http://www.kalorierna.se/ och ta något att tugga, bara det är 800 kalorier =)

Hur det än blir så vet jag nu att jag viker mig inte för frestelsen, hur lockande de må vara!

Jag ska tappa vikten, minst de 7 kg som jag behöver! Men jag hoppas på mer, lol.

 


Förresten, jag köpte ”aloe propolis creme” för jag hade hört att det skulle göra underverk för huden när man får ”pegen”.  Min arbetskompis är levande bevis på det!



4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Heja dej!!! Testa viktväktarnas het nudelsoppa på burk. Jättegod och innehåller bara lite mer än 100kcal. Sen finns ju olika sorters bars både modifast, allevo, nutrilett, naturdiet och allt vad det heter, som kan vara gott att tugga på som kvällsmål eller vad man nu vill ��

    SvaraRadera
  2. Tack =) Jag har provat allt innan fastan! Det ordna sig. Tror tar hellre en grönsak än bar, blev faktiskt mätt på rädisor, lol.

    SvaraRadera
  3. Du är bara för skön, duktig och motiverad!
    Idag börjar Stefan, middag till barnen är ordnad och jag jobbar dygn...

    SvaraRadera
  4. Ohh! "HEJA STEFAN!" från mig =) Kanske bra om du jobbar, då "slipper du gnäll" om han är hungrig, haha. Nahhh, skojar bara! Det kommer gå bra för honom med en så duktig fru! Kramisar

    SvaraRadera