lördag 11 oktober 2014



Inför fastan

 

Under fastaperioden skulle jag gå ner minst 7 kg. Meningen med detta är att min lever ska minska i storlek. Det är bla för ingreppets skull. Skulle jag inte tappa vikten så skulle mitt ingrepp bli uppskjuten (i bästa fall). Eller så fick jag helt enkelt inte göra det.

Självklart att man är lite skraj. Man vill ju göra sitt bästa!

Jag har kollat lite på apoteket, internet och i affärerna. Det finns en del produkter som man kan dricka/äta. Vi fick ett tips om http://www.slanka.se/ på mötet. Jag har iaf beställt en del produkter från http://www.modifast.se/ . Skillnaden är rätt så stor om man ska jämföra priserna på deras sida och för återförsäljare. Men tex Allévo kan man köpa endast från återförsäljare, typ apotek. Jag vet inte vad som faller människor i smaken men det finns iaf variationer.

Självklart är det inte samma som att äta som vanligt, men det är ju inte det man ska förvänta sig, eller hur? Det man säkert saknar är att tugga…

Det är viktigt att dricka mycket. Ju, det är viktigt hela tiden, men just när man fastar så kan det även ha funktion att dämpa hunger =)

Jag ska ”köra” en variant med mjukstart. Alltså en vecka innan jag ska äta 800 kalorier per ska jag börja med att äta endast frukost och frukt som mellanmål. Jag ska byta lunch och middag mot modifast.  Jag  återkommer så klart med info hur det funkade för mig.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar