tisdag 28 oktober 2014


Desperata tider kräver…

 

Fasiken, jag är inte lika hungrig idag som efter min första ”efter jobbet dag” men hungrig iaf. Alltså mer än då jag är hemma vanlig dag eller på väg till jobbet.

För att inte överstiga kaloriintag och bara äta vad som, tog jag halva paket av shirataki nudlar. Sköljde som bara det. Först i kallt vatten och sedan i kokande varmt. Det tog bort större delen av lukten. Sedan gjorde jag ingen sås, tog bara buljongen. Klippte nudlarna med saxen i små bitar och bara svalde det. Det blev måltid på 20 kalorier men wow, vad det var mättande! Inte det optimala agerandet men jag mådde nästan illa av suget i magen.

Får lite ångest att jag kände att jag behövde fylla på, hoppades på riktigt att jag skulle klara mig utan. Är det tecken på dålig självkontroll? Fast jag var uppe idag vid 5 på morgonen och dagen, innan man lägger sig är så himla lång.

Usch, gjort är gjort jag kommer att ligga iaf på 770 kalorier idag, så jag får vara nöjd.

Jag ska byta en shake mot Findus ”Ångande Goda” torskfilé, 150 g har 195 kalorier, hoppas det blir gott.


 



1 kommentar:

  1. Duktig du e! Du Fixar det här och tänk på hur stolt du kommer vara när du lyckats!
    Kram Hanna

    SvaraRadera