torsdag 23 oktober 2014


Dags att börja på allvar

 

Då var det dags att börja fasta på allvar. Min nya våg visar att jag väger 114 kg, har BMI på

41,9 och jag har 116 cm i midjemått och tydligen 55 % fett i kroppen...  Jag behöver gå ner 45 kg för att uppnå BMI som är 25, alltså normalvikt.

Det är lite lättare på jobbet. Jag är mer upptagen och måste koncentrera mig på mina uppgifter och min brukare. Hemma äter min son som vanligt och jag känner mer sug efter att stoppa något i munnen. Plus att jag lagar mat hemma, men avsmakning utebli för mig! Gillar däremot lukta på maten, haha.

Jag är så himla rädd att jag inte ska gå ner i vikt tillräckligt för att göra ingreppet! Usch, den rädslan känner man igen =(

Så håll tummarna för mig gott folk!

 


 

3 kommentarer:

  1. Hej Vännen! Upp med hakan! Klart du klarar fastan och kan genomgå pegoperationen. Du har bestämt dig, läst och tagit reda på all tänkbar information, är motiverad, har förstående och stöttande vänner, du har en hel del jäklar anamma inom dig och stöter du på hinder så lyfter du upp dem till ytsn och ventilerar dem...så...detta kommer att gå av bara farten. Jag finns här för dig och om du så önskar kommer jag med en kram, en hemmalagad soppa eller bara finns där som en god lyssnare. Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack du snälla! Det är så underbart att ha vänner som du =) Och soppor ska du ju laga för din man, hihi.
    Kramisar <3

    SvaraRadera
  3. Jajamän. Jag är taggad!

    SvaraRadera