måndag 20 oktober 2014


Lite mer om mat för fastan

 

Jag tyckte att det skulle vara svårt med samma smaker hela tiden. Även om jag köpte en del produkter så inte alla föll mig i smaken. Och i ärlighetens namn så det finns massor med variationer.

Hela min bekantskap och familj viste vad jag gav mig på. Min mamma som bor i Polen hejar på mig som ingen annan =) Så rätt som det var väntade på mig ett paket på postutdelningen. Den vägde 2 kg och var full med olika soppor. Min snälla mamma skickade lite smått och gott. Det var saker som en svensk säkert skulle tycka var konstiga. Vi polacker äter ibland lite annat... Jag skrattar när jag tänker på vad ni skulle säga om en soppa med smak av saltgurka, lol.  Men för mig är det gott och så länge det var 800 kalorier så var det välkommet med lite blandning! Alltså ärligt talat, man kan ju laga sina måltider utan att behöva köpa några produkter. Men det gäller att ha mer disciplin, tid och mycket noggrann kaloriräknande. Därför för att vara på den säkra sidan (och för jag är lite låt), kör jag med ”färdiga varianten”.

Alla producenter av LCD mat har självklart en del produkter som är färdiga att dricka i form av shakes eller smoothies. Jag har provat http://www.naturdiet.se/ som jag helt enkelt handlade i affären (kan inte köpas på internet). Det kommer ju finnas situationer då kanske man inte har en möjlighet att ”skaka pulver” då är det trevligt med att ha en som man kan bara ”korka upp”, haha. Naturdiet har produkter som har mellan 150 till 200 kalorier per 330 ml vätska. Viktväktarna har en del av soppor färdiga att värma på burk (upp till 200 kl). Allèvo har grytor som man värmer i mikron (250 kl).


Det smakar ganska bra, så upp till var och en. Våga prova innan fastan! Det behöver ju inte vara tråkigt eller enformigt.







http://5-2dietenrecept.se/2-5-metoden-recept/  för de som vill laga mat =)
                                                                      


2 kommentarer:

  1. Härlig blogg!! Heja dej! Du klarar det här och vi kan stötta varandra. Jag börjar fastan den 28/10. Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna, lycka till! Känns skönt att det finns andra som går genom samma sak.
    Och "heja oss", haha

    SvaraRadera