onsdag 15 oktober 2014



Mat, dricka, jag

 

Jag vet inte varför jag vaknar nu med huvudverk. Den håller sig i typ halva dag. Dricker jag för lite? Tycker själv att jag dricker mycket, det blir minst 2,5 liter vätska per dag. Det resulterar med att jag tom vaknar på natten och får uppsöka toa, då jag inte har gjort det tidigare. Jag får kolla vidare vad kan vara orsaken till detta.

Som sagt äter jag frukost och 2 frukter om dagen, inga bananer eller extra söta frukter som druvor eller plommon. Sedan är det mina shakes.

Jag är inte hungrig! Jag vaknar däremot sugen på frukost, det har aldrig hänt förr. Åt tydligen för mycket på kvällarna…

Jag märker vilket sjuk beteende jag har utvecklat under åren. Nyligen har vi pratat hemma om hur mycket jag äter. Min son har sagt ”mamma du äter ju inte så mycket”. Ja, när det gäller storlek på portionerna så stämmer det kanske, fast det är ju mer än jag borde ha.

Men allt ätande däremellan? Jag småäter, fikar och dricker söta dricker. Nu när jag tog bort det märker jag att jag är SUGEN.

Alltså som sagt inte hungrig, bara sugen. Då är det ju bara fel i mitt huvud! Inlärt beteende som jag kan vara utan. Sedan jag är så himla sötsugen också. Trodde att maten skulle vara problem men det är mer det där med socker och att stoppa i sig något i tid och otid.

Måste bara säga att jag gillar modifast. Jag är mätare på de 200 ml än jag trodde jag skulle vara plus att jag gillar smaker, inga soppor dock föll mig i smaken. Tänkte prova allèvos soppor för att få något varmt i magen också.

Btw jag bara älskar modifasts kaffeshake! Som en krämig latte, haha. Jag är övertygat nu att jag klarar fastan galant. Och det blir extra roligt att äta igen =)

Det finns dock kvar rädslan. Klarar jag gå ner i vikt tillräckligt mycket innan ingreppet?


Det är ju alltid stop där på vägen, för att inte säga att man går upp efter man slutat banta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar