måndag 20 oktober 2014


Diverse tankar

 

Redan innan jag gav mig på aspire hade jag olika tankar. Hur skulle det vara att bli smal? Jag menar att just nu är mitt självförtroende i botten. För hur ska man agera när efter lite fysisk aktivitet ser man ut som en mycket svettig tomat (pratar om färgen i ansiktet)? Ju, man drar in magen så gott det går, sträcker på sig och håller huvudet nere och hoppas bara att folk inte glor.

Jag har alltid varit mycket social människa. Jag gillar att umgås med andra. Men sista åren blev det mindre och mindre av den varan. Jag har dragit mig undan. Sjukdomar gjorde sitt. Men resten? Orken blev mindre då kilona ökade. Jag är ensam pga mina agerande. Fast i ärlighetens skull ska jag säga att jag kanske behöver mer ensamtid än andra för att må bra.

Men låt säga att jag uppnår min drömvikt.  Jag kommer att vara friskare, jag kommer säkert att orka mera och jag kommer att se tusen gånger bättre än nu… i kläderna (inte för att jag tycker att jag ser så jädrans snygg utan kläder nu, haha).

För jag är ju inte 20 år gammal. Jag har varit överviktig hela mitt liv. Jag har varit gravid som överviktig. Så min hud kommer inte mirakulöst dra ihop sig. Kommer jag våga att ta av mig kläder i intima situationer? Eller kommer jag att våga att hamna i sådana situationer överhuvudtaget? Kommer jag att våga visa mig i baddräkten? För att inte säga bikini? Jag kommer att vara smal men det kommer hänga hud över hela min kropp. Det är ju inte snyggt! Det är ett av mina skräckscenarion. Jag vet att man kan få hjälp att ta bort bukens hud, men resten? Kommer i nu läget rätt så ok ”boobsen” hänga till knä och kommer mina lår fladdra i vinden som gardiner? För jag är inte rik och har inte pengar för privat utförda plastikoperationer.

Ja, den dagen, den sorgen som kloka människor säger =)

Jag väljer iaf att vara smal och friskare!


 

2 kommentarer:

  1. Rolig du e ��, jag funderar själv över hur det blir sen med flaxande skinn. Har oxå varit gravid och överviktig på samma gång, men man får väl ta det som det kommer!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, som jag skrev, den dagen, den sorgen, haha. Vi får "styla" med kläder i början, lol.
    Kramisar =)

    SvaraRadera