tisdag 14 oktober 2014



Inför den stora F

 

Jag har alltid använt socker till te och kaffe. Eller när det gäller kaffe så var det mer mjölk med socker och lite pulverkaffe. Det var som en efterrätt i sig… Nu är det andra vanor. Inget kaffe (jag klarar helt enkelt inte dricka svart, tycker det är rätt så äckligt) och te utan socker. Jag säger inte att jag njuter av det, men det känns att jag behöver lite tein för att klara dagen.

Jag kan lugnt säga att jag inte är en snacks-tjej. Jag menar att jag inte äter chips, ostbågar, godis osv. Jag gillar däremot kakor och LÄSK! Om inte min hjärna skulle säga stop så skulle jag kunna dricka läsk i mängder. Jag provade med light men fy vad jag tycker att det smakar skit. Så för att minska det med läsk började jag för ett bra tag sedan med mineralvatten. Man njuter iaf av bubblor, haha. Självklart har jag slutat helt med läsk nu, så mineralvatten blir det i riktigt stora mängder.


Som jag skrev tidigare skulle jag börja med lite mjukstart. Jag äter frukost och sedan en frukt till mellanmål, modifast till lunch, frukt igen och en av mina soppor (modifast) till middag. Nyligen åt jag en grötfrukost. Jag har ätit det som alla andra ungar med avstått när jag var vuxen. Måste säga att det faktiskt var gott, lol. Kommer nog fortsätta med det då och då när jag ska äta igen.



Mitt nya skafferi =)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar