söndag 30 november 2014


Jag mår bra!

 

Det känns så himla skönt att kunna skriva de orden och mena det. Jag sover gott, men halv -vaknar när jag ska vända på mig, mer av ny vana än av behov. Jag sover fortfarande med handduken på magen, men idag var den torr.  Känner att det är lite spänt runt hållet ibland, det liksom svullnar lite och blir hårt som en liten boll. Jag har lärt mig nu att då är det dags att rengöra och ”tömma”. Då blir det bra igen och läcker inte under tiden där emellan.

Jag kunde inte låta bli att ställa mig på vågen idag. Tänkte att restaurangbesöket kommer att straffa sig, haha. Men det blev inte så farligt. Vågen visade 103 kg, så det är -1 kg från torsdag iaf.

Igår har jag gjort rotmos hemma för första gången i mitt liv. Självklar att jag har ätit det innan men aldrig gjort! Gud va det var gott! Fläsket åt min son, jag nöjde mig med bara moset. Jag vet att förr när något var så gott så åt jag vidare även om jag var mätt, just för att det var så gott. Även om jag tog en liten portion igår så orkade jag inte äta allt. Stoppade mig så fort jag kände att jag var mätt. Jag är glad för det. Det bevisar att det är ändringar på gång även i mitt huvud! Fast jag är hungrig nu hela tiden. Vill bara äta. Skulle jag banta som förr så skulle jag nu vräka i mig mat så att jag skulle hamna i en matkoma, få dåligt samvete och äta ännu mer för att jag skulle vara deppig och så skulle jag gå upp igen så in i bomben.

Nu är det bara väntan på min ”peggy” som jag ska ha på tisdag! Platt mage (eller plattare än nu, för den är inte liten än, haha) och jag kommer inte att fastna i saker och ting hela tiden.


Och jag får lära mig att spola, det bli så kul! 

2 kommentarer:

  1. Heja heja Zanetta!! Jag blir så glad att du mår bättre :) du var så fin på restaurangen! En enorm förvandling redan... Och mer blir det ;) kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Och ska du säga som är ju så vacker! Kram =)

    SvaraRadera