onsdag 26 november 2014


Helt slut

 

Från och med torsdags har det varit berg och dalbana både fysisk- och känslomässigt.

Igår mådde jag rätt så ok tills kvällen kom. Jag tyckte att jag blev lite mer svullen och hård runt slangen och det började göra ont. Det rann mycket och jag fick byta kompresser hela tiden. Jag fick mer och mer ont ju närmare tiden kom då jag skulle lägga mig. Jag tog mina tabletter och försökte sova. Det gick inte, smärtan blev bara för mycket. Varför händer det alltid på natten? Jag kan inte ringa någon, inte prata på fb, är helt ensam med mina tankar. Jag får ofta panik och känner mig hjälplös dålig. Plus att mina tankar får sådana höjder att jag ser allt i svarta färger. Det gjorde så ont att jag faktiskt övervägde att ringa akuten, kändes som att jag bara ville riva bort slangen. Jag försökte sitta så stilla som möjligt och övervinna smärtan. Jag la mig först vid 4-tiden. Trodde att jag fått en infektion eller så. Jag sover nu med en handduk på lakanet och en mindre på magen, för att inte blöta sängen. Ska köpa skyddslakan på apoteket när jag orkar. Det luktade magsyra i morse och var genomblött.

Idag är magen inte så svullen, det gör mindre ont, men jag kräktes gala i morse.  Sitter och äter nu min hälsofil (tips från min mentor) och försöker känna efter. Jag rörde mig inte mycket i dag, typ toa, köket och det börjar kännas…

Jag hoppades verkligen att det var över nu med det mesta. Självklart att jag hade räknat med att det kan vara tufft, men nu får det vara nog. Jag orkar inte mer med smärta =(

Usch, jag bara gnäller, men jag är faktiskt helt slut. Och är man det, så är det inte så lätt att hitta positiva saker i tillvaro.

Jag får avvakta och se hur jag mår under dagen. Jag känner mig lite nere idag, lite ledsen också. Imorgon är det en vecka efter ingreppet och jag hoppas att nu allt bli bra.

 


Ta hand om er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar