söndag 23 november 2014


Fjärde dag efter ingreppet

 

I natt sov jag bra. Vaknade bara då jag skulle vända på mig. Vilken skillnad från igår!

Jag mådde så himla illa igår. Kunde inte ens dricka mina shakes. Jag kräktes två gånger då jag försökte. Inte så roligt när man har ont i magen ska jag säga. Jag åt bara lite chiafrön under dagen. Jag hade jätte ont i magen och det var riktig pina. Kände mig lurad av min kropp. För jag mådde så bra i fredags och smällen kom senare som en chock.

Jag mår relativt bra idag, är bara lite öm och ont gör det när jag hostar, fast jag tar självklart mina smärtstillande. Jag rengör och smörjer 3 gången om dagen med min kräm runt slangen och det ser fint ut, fast det kommer ut lite ”goja”, så att kompresser är blöta. I natt blev mitt nattlinne blöt när jag låg någon minut på ryggen, då rann det vätska från hållet. Jag har börjat att vänja mig att sova på annat sätt än jag brukar vanligtvis göra. Man blir lite nojig över att man ska ”dra ut” slangen eller så. Jag mår däremot fortfarande illa och efter morgon nutrilett smoothie kräktes jag igen. Vet faktiskt inte vd jag ska äta för att må bättre. 

Just nu tar jag fortfarande lugnt här hemma, vågar inte riskera att smärtan kommer tillbaka. Det är så skönt att känna sig så omhändertagen i vanliga fall. Fast nu börjar det gå mig lite på nerverna, haha. Jag vet att min son är bara snäll och vill det bästa, men om han skulle bestämma så skulle jag bara sitta hela tiden. ”Mamma tänk att du var som huggen i magen” (lol) ”kan jag ge dig något” ”vill du ha vatten” ”behöver du hjälp” ”gör inte det” alltså stup i ett. Man får ju ont i rumpan av det bara, haha.

 

Det är lite konstigt att det som sitter på min mage puttar ut så mycket, fast jag tog bort svampen i dag. Det syns från under kläderna. Nu väntar jag bara att den 2/12 kommer då får jag min lilla ”peggy”, börjar spola och att det bli igen platt på magen.

 

Jag vill avsluta med att säga, att det är så skönt med människor som har gjort, gör och ska göra samma ingrepp. Vi alla har kontakt på facebook och kan ”gnälla” av oss. Få råd, tips eller bara skoja med varandra. Det är guld värd för alla förstår vad man skriver om! Jag har ju också min fina mentor som ger tips, tröstar och ringer mig. Och sist men inte minst min älskade mamma. Hon läser min blogg (med google översatt som är lite kass, haha) ringer, skypar och är en stor stöd för mig. Jag känner mig faktiskt lyckligt lottad att jag har så många människor omkring mig som stödjer mig. Tack ni alla!!!

 

Ha ni så bra vänner =)






Än är det lite svullet runt omkring.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar