lördag 22 november 2014


Helvetes natt

 

Jag vet inte vad som har hänt men i natt var det riktig helvetes natt. Jag mådde bra hela dagen. Hanterbar smärta, energi och gott humör. Jag la mig vid kl. 23:00, somnade på min vänster sida och allt var bra. Jag tog mina tabletter vid 22:00. Under natten skulle jag vända på mig, gjorde det försiktig, för jag vaknar nu när det ska ske. Någon sekund efter kom smärtan. Det kändes som en eld spred sig från stället där slangen sitter mot hela buken.

Alltså det kändes som någon började hela en frätande vätska sakta från topp till slut av magen. Jag kunde varken röra mig eller nå mina tabletter. Gråtande, mycket sakta och försiktigt satt jag mig till slut och tog en ny dos av smärtstillande. Jag steg upp och gick sakta i lägenheten, helt böjd och kunde knappt andas. Då kom paniken också. Tankarna att kanske tillhör jag de som har otur? Att magsaften rinner ut i buken? Klockan var 2:45 då smärtan blev lättare. Jag la mig i slowmotion och tänkte kolla om det händer igen om jag ligger på höger sida. Då kände jag att samma sak har börjat igen. Vände mig så snabbt det gick och väntade ut det värsta. Jag vet inte när jag somnade, skraj och mycket orolig för det som kan hända.

Jag vaknade igen vid 07:30 helt stel och med smärtan i musklerna, för jag sov i samma position hela tiden. Jag försökte vända mig för att se om det kommer tillbaka men allt var lugnt. Så var det som hände? Ingen aning men jag är glad att det var över. Hoppas att det var en gångs händelse. I dag mår jag bra igen. Weird!!!

 

Ha ni en fortsatt trevlig helg


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar