torsdag 13 november 2014


Torsdag

 

Jag mår inte alls bättre idag. I onsdags morgon hade jag bara 37,5 och hoppades att det bli över nu. Men under dagen kom feber tillbaka med 38,8, och jag var så hostig så att jag hade svårt att andas. Jag skulle jobba i morgon och på söndag men jag orkar inte. Provade alla möjliga huskurer och gjorde absolut inget hemma. Tanken var att må bättre så fort som möjligt. Tyvärr smittade jag min son, så nu mår han lika dålig som jag. Jag ringde till vårdcentralen och fick så kallas ”akut tid” hos läkare i dag kl. 8:00, för jag har ont i bröstet och jag har mycket låg blodsocker, så jag ofta är yr. Normalt vid infektioner brukar man ha lite högre sockervärden. När jag pratade med diabetessköterska innan fastan sa hon att jag skulle ta normala doser av min diabetesmedicin.  Nu har de konstaterat att jag får minska med en tablett, något positivt i det hela. Annars sa läkaren att det är ett virus och att jag ska vila mig och stanna hemma… En annan positiv sak är att mina hudproblem minskar med takten att jag tappar vikten. Så nu kommer jag att ha paus med medicineringen. Mindre tabletter! Ingen värk i lederna!

Att vara sjuk är både tråkigt och jobbigt. Puls att mina extra helg-pengar försvinner också!

 

Det är min tredje vägning och jag väger nu 106,8 kg då blir det 9,2 kg mindre än jag vägde vid första vägningen. Jag har inte ätit mer än 700 kcal/dag och det var bara shakes. Orkade inte äta eller laga mat. Så jag fattar inte varför jag gick ner bara 0,9 kg? Kanske är det så, att kroppen säger ”nu får det vara nog, äntligen får du vara frisk eller så bantar du, orkar inte ta hand om två saker samtidigt”? Men, som jag sa tidigare, jag får vara nöjd att det går neråt och inte uppåt, oavsett om det är i kilo eller hekto.

 

Det är bara en vecka kvar till ingreppet och det börjar kännas på riktigt, allvaret menar jag.

Tusen tankar som snurrar och som tom mina dagdrömmar inte kan hjälpa till att ta bort.

Tänk om jag blev sjuk senare, nu hoppas jag att jag blir bra snart… Usch, tänk om jag kanske skulle missa själva ingreppet? Vitlök, ingefära, citron (saknas honung) och lite annat blir på menyn resten av veckan för att vara på den säkra sidan.

 


Ha ni så bra i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar