torsdag 20 november 2014


Efter ingreppet

 

Jag viste från andra att det kommer att göra ont så jag förberedde mig noggrann! Telefon i närheten, check! Dricka och tabletter i armsavstånd, check! Bok, check (viste inte om jag pallade att läsa, men)! Myskuddar och pläd på plats på soffan, check! Allt detta innan jag åkte för ingreppet. Min son tog ledigt, bara för att vara med mig och ge mig stöd. Gulliga, snälla och älskade ungen! Han brydde sig inte om jag förberedde mig ”på allt”, haha, ville vara till hands.

 

Vi åkte hem och jag satt mig i soffan. Efter ingreppet mådde jag inte så bra, då menar jag direkt efter. Och sedan, efter ett tag kom SMÄRTAN då bedövningen släppte. Hur förberedd man än är, så blir det som att få en smäll. Jag vill absolut inte skrämma någon men så var min verklighet. Det är inte första gången i mitt liv som jag känner ont. Men nu är det för en bra sak skull! Och smärtan går ju över!

Jag tog 2 alvedon 665 mg och 1 voltaren, fick hjälp att lägga mig i sängen. Efter ett tag kunde jag somna. Jag steg upp själv utan hjälp och mådde mycket bättre. Smärtan var helt ok att hantera. Det gör ont när jag ändrar positionen, hostar, osv, annars är det lugnt. Och jag är helt säker att det blir mycket bättre imorgon!

 

Jag vill tacka allpersonal som tog hand om mig i dag. Ni var toppen. Sedan vill jag tacka alla snälla människor på aspire facebook sida. För att ni delar med era upplevelser, ge goda råd och stöd. Och sist men inte minst vill jag tacka min fina mentor och hennes bror, för inspirerande bloggar! Man kan lära sig så mycket av det ni skriver. Och Ann-Sofie du är guld värd med dina råd till mig!!!! Man får helt annan inblick i vad som ska hända då blir det så mycket lättare att hantera och förberedda sig på allt. Hoppas bara att jag kan inspirera och hjälpa andra som ni alla gör. Fan, nu blev det nästan Oskars tal, haha.

 

Jag återkommer till er med vidare rapporter, när det finns något att skriva om, lol.


Ha ni så bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar