lördag 8 november 2014


Mörka moln

 

Jag känner mig lite låg, trött och hängig. Har varken lust att skriva, läsa eller göra något överhuvudtaget. Har ingen aptit heller, alltså jag äter bara för jag vet att jag måste få i mig något. Lite deppig är jag också.

Jag borde inte vara förvånad, jag hamnar då och då i sådan period, speciellt när jag oroar mig om något. Ni vet när man bara vill gnälla på allt och känna synd om sig själv. Allt är mörkt och jag vill inte ens leta efter de små ljuspunkterna i tillvaron. Hoppades att om jag skrev här så blir det bättre, typ en terapi, lol.

Jag vet att jag är lite nojig över att jag inte ska gå ner i vikt denna vecka. Och ja, jag vet, jag var orolig innan också, men tänk om det blir stop nu? Det är bara 12 dagar kvar till ingreppet… Jag är lite orolig hur det ska gå också. Tankar bara snurrar i huvudet. Jag får väl skaka om mig lite. I vanliga fall skulle jag nog ta mig typ lite glass eller nån kaka. Nu blir det på sin höjd en modifast choklad pudding (skit gott är den iaf) för att trösta mig. Fast jag skulle önska att jag ändrade mitt beteende så att jag inte kände behovet att trösta mig med mat. Det är lite för ingrodd, får jobba på det, men i framtiden. Just nu orkar jag inte…

 


Ha ni gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar