onsdag 19 november 2014


Bilderna

 

I dag ska det bli lite extra städning här hemma. Orkade inte göra något förra veckan och det min son gjorde ”räcker inte”, haha, fast jag säger det inte till honom =) Jag vet inte hur jag ska må snart och skulle inte vara lugn om det var massa skit i hörnen. Ni vet det är typiskt jag, alltså ”mamma städar bäst”.

 

Dags för bild nr 2. Jag har bestämt mig att ta en bild i månaden för att se om det syns någon skillnad. Ingen av de bilderna är förskönade. Alltså jag menar, att jag försöker se ”bättre ut” när jag är bland folk. Jag drar in magen, sträcker på mig och hoppas att det ser mindre fett ut i mina ”tältkläder”. Nu ställer jag mig så som jag är, helt avslappnat i kroppen fast inte så avslappnat mentalt. Jag tycker fortfarande att det ser förskräckligt ut, usch. Ni anar inte hur påfrestande det är att stå framför kameran, ta av alla försvar som man bygger upp. Visa alla och mig själv hur groteskt jag ser ur. Jag vet att det inte går att dölja att jag är överviktig och alla ser det dagligen. Men på något sätt är det så att ”finns det inte på bild så finns det inte dokumenterat” och då är det lättare att hantera det. Jag kommer att köra lite bildspel när jag uppnå mitt mål och då kommer jag att le, hoppas jag…

Hittade min sons gammal t-skirt som satt lite mer åt på kroppen, för att visa mina ”fina” former, lol. Tyvärr så syns det inte så mycket på de bilderna, att jag gått ner en del, men det kommer! Fast jag måste säga att jag ser själv att, det är lite annat när jag tar på mig mina kläder… Plus att jag upplever att min kropp har blivit, hm, mjukare? Vet inte riktigt hur man ska förklara det. Nu hoppas jag bara att min lever har minskat tillräckligt!

 

Jag har gått ner 11 kg från den 9/10. Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag vägde ”så lite”, lol.


Mått den 9/10 och 19/11

 

Vikt:  116  / 105 kg                                                                            

BMI:  42,6 / 38,6

Cm i midjan: 117 / 108 cm    

Kroppsfett: 62,1 (tydligen räknade jag fel förut) / 55,3%

Vikt på fettet: 72,04 / 58 kg                                                                    

 

Jag behöver gå ner i vikt 37 kg för att uppnå normalvikt och BMI på 25.

 

Imorgon är det dags, ingreppet! Gud, jag är så nervös!!! Hoppas bara att jag kan sova lite i natt. Jag ska inte äta något från kl. 00.00 (inte för att jag gör det annars) och dricka bara klara vätskor, typ kaffe utan mjölk, te, vatten. Jag får inte dricka något efter kl. 07.00.

 

Håll tummarna för mig är ni snälla!

 

Och så, var så goda och genomlid min uppenbarelse igen, lol.




                                                            13/10                                19/11





 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar