tisdag 2 december 2014


Min nya kompis

 

Som jag skrev tidigare, så jobbade jag nu mitt första pass efter ingreppet. Måndag från klockan 13:00 till tisdag klockan 8:30. Det låter kanske fel nu det jag ska skriva, men jag var lite glad att min brukare inte tillhör de människor som är otroligt intensiva. Jag kunde utföra mitt arbete utan att känna att jag stressade eller var orolig att det kommer gå fel.

Jag kände ingen smärta och sov där så gott som det går att sova på jobbet, då man ändå har jour och måste vara alert när det gäller =) Det blödde däremot och rann lite annat från hållet, men det är ju inte så konstigt, jag rörde mig mer än jag gjorde hemma tidigare.

Efter jobbet åkte jag hem, duschade, tog min aspire-kit och åkte till Birgitta för att få min ”peggy”.

Jag fått min slang kortat och Birgitta sa att jag fått ett litet sår på ena sidan. Så det är bara att smörja. Jag fick prova på att spola för första gången och åkte hem med en ny tid om två veckor. Det svider lite och känns lite konstigt på magen, men jag vänjer mig säkert snart.

Sitter nu och njuter av mannagrynsgröt och kaffe. Ska spola första gången hemma om ca 20 min.

Nu har mitt nya liv börjat. Nu är det bara upp till mig om jag utnyttjar på rätt sätt det nya verktyget jag fick. Jag är mycket hoppfull och börjar redan drömma om sommaren, haha.

 

 

Här kommer min nya ”selfie”


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar