onsdag 5 november 2014


Fasta på en restaurang

 

På det första vill jag säga tack till min fina arbetskamrat att hon är villig att vara min mentor!

Jag är mycket glad för det =)

Och nu ska jag berätta att jag och mina kollegor har varit på tvådagars utflykt till Ronnebybrunns hotell. Där hade vi övernattning med full pension, utbildningar, föreläsningar och spa för de som ville. Vi fick massor av inspiration och fantastisk umgänge på fritiden.

Innan vi åkte ditt tänkte jag ”de ska festa och jag ska fasta, kommer att vara tråkigt för mig”.

Men jag kom på idén att ringa till restaurangen och frågade om de skulle kunna förberedda för mig måltider som innehåll 200 kcal. Det gick så bra så. Jag pratade om det med min chef och hon hjälpte mig att beställa. Jag var mycket överraskad att det blev liksom ingen ”krångel” med detta och att det var så mycket och god mat. Jag var både mätt och belåten, haha. Jag hoppade över frukostbuffén för jag visste inte riktigt hur mycket saker vägde eller hur många kalorier de innehåll. Jag drack bara kaffe och åt en bit melon. Till mellanmål åt jag igår 2 knäckebröd med kaffe det var lång tid mellan lunchen och middagen. Dagens lunch orkade jag faktiskt inte ens äta hel, fick lämna lite. Igår hamnade jag iaf på 550 kcal och jag var mätt! 

Nu ska jag ”läska” er med lite bilder, lol.

 


 Gårdagens lunch: kokt torskfilé med morötter i tomat-vitlökssås, musslor och räckor. 



Trerätters middag: lax till förrätt, kycklingbröstfilé med blomkål, tomat och sparris till huvudrätt, fruktsallad på jordgubb, blåbär, hallon och physalis plus kaffe till efterrätt




Dagens lunch: koja med zucchini, palsternacka, tomater och färsk spenat.


Visst ser det smaskens ut? =)











 



4 kommentarer:

  1. Ja, det var det. Gott också och jag var riktigt mätt =)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Bra att du kom på att ordna med det. Lycka till framöver!

    SvaraRadera