torsdag 27 november 2014


Torsdag

 

I dag är det exakt en vecka efter ingreppet. Jag mår fint eller ok, rättare sagt. Jag är iaf mycket glad att jag tog ledig så pass länge från jobbet som jag gjorde. Jag märker att när jag rör på mig mer, så ömmar det, svider och läcker mer än vanligt. Annars är det ok, som sagt ont runt såret bara. Fast jag är lite rädd, skulle inte vara första gången om ett oväntat smäll kom igen.

Ska börja äta lite annat nu. Det ska inte bli mer än 1000 kcal/dag. Köksvågen blir igen min bästa vän då jag ska ha mos och passerat mat.

 

Idag är det torsdag och jag väger nu 104 kg, det betyder att jag har 36 kg kvar att tappa! Med all illamåendet och kräkningar fattar jag inte att det visar bara – 1 kg…

Men som sagt det är bara början, ska först börja spola om en vecka. Är faktiskt optimistisk inför detta.

Imorgon ska jag träffa mina arbetskompisar vid kl. 16:00. Det är en planerad träff sedan länge, jag vet faktiskt inte vad vi ska göra, tror att tanken är att vi ska äta. Vi får väl se om jag kan äta något… Fast det spelar inte så stor roll, jag vill bara träffa mina kompisar =)

Vårt arbetsteam vann för ett tag sedan priset för arbetsinsatser på 7000 kr. För de pengar (plus lite annat som chefen ordnade) åkte vi till Ronneby, som jag skrev om tidigare. Nu är det del 2 av det. Undrar om mina kompisar kommer att se skillnaden i mitt utseende?

 

Ha ni så bra!

 

 

Här är en bild på tjejerna som hämtade vår vinst, med min fina mentor i mitten xD




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar