måndag 24 november 2014


Funderingar

 

Nu är det dag 5 med torsdag inräknat, för jag hade ingreppet vid 10 tiden. Jag hade tänkt mycket och skrev en det saker som jag kan se som negativa och positiva i dagens läge. Egentligen så spelar det ingen roll, för jag tycker att jag skulle aldrig göra något annorlunda, men det är så jag upplever det.

Jag ska börja med det jag tycker känns negativt just nu:

 

1.      Jag fortfarande mår lite illa.

2.      Jag har lite ont när jag byter position, när jag hostar (den förbannade hostan sitter kvar) och nyser.

3.      Jag har läckage… alltså det läcker vätska och en, hm, brun goja från hålet runt slangen, ibland rätt så mycket.

4.      Jag känner att jag har något i magsäcken, det känns att det finns slang där.

5.      Jag har fått halsbränna, undrar om det är typ, att min mage som försöker ”smälta” det som sitter där och producerar extra magsaft?

6.      Jag har inga byxor som sitter kvar på rumpan.

 

Positiva saker nu:

 

1.      Jag behåller maten nu, även om jag mår illa (men tal inga shakes).

2.      Jag har inte så mycket ont nu som jag hade förr, det går bättre och bättre. Sover tom på magen!

3.      Vätskan som rinner luktar inte illa, betyder att det inte finns någon infektion.

4.      Min hudsjukdom är på väg bort, med takten att jag tappar vikten.

5.      Jag behöver mindre tabletter, redan nu, för mina fetmaföljdsjudomar.

6.      Jag har precis börjat min resa till bättre, friskare och smalare liv.

7.      Jag har inga byxor som sitter kvar på rumpan!

 

Så egentligen det som känns negativ är bara små saker som kommer att försvinna med tiden. Och fördelar är stora redan nu. Så en gång till ska jag säga: jag skulle aldrig ångra det jag gjorde. Det är första gången i mitt liv som jag på riktigt ser en realistisk chans till att bli smal. Jag vet inte om det kommer att göra mig lycklig, men att det kommer att förändra mig ser jag redan nu. Och inte minst ger det mig en chans att leva längre!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar