tisdag 30 december 2014


Så var det dags…

 

I söndags när jag kom hem mådde jag lite konstig, trodde att jag bara var trött så jag la mig för att sova liten stund. Hann inte precis vila innan jag började springa på toa. Maginfluensa kom även till mig. Jag missade mitt pass mellan måndag och tisdag och som vanligt kommer det resultera med mindre pengar i plånboken.

Att behöva nästan bo på toaletten är inget roligt, som ni vet, jag kände mig riktigt matt, kraftlös och var yr. Plus att det är lite annorlunda upplevelse när man nu äter mindre så att i vanliga fall blir nr2 inte en daglig rutin. Men jag ska inte fördjupa mig i ämnet. Nu är det bättre men jag orkar fortfarande inget speciellt. Hoppas jag blir bra snart, det brukar som tur är inte hålla sig längre än 2-3 dagar iaf.

 

För övrigt är jag glad, nöjd och hoppfull. Det är underbar känsla att ha när jag ska börja det nya året. Jag har gått ner nästan 20 kg på 3 månader och bara det gör att jag är stolt över mig själv.

 

Min blogg har blivit riktigt internationell, haha. Familj, vänner och bekanta läser det jag skriver i Sverige, Polen, Norge, Holland, England och Skottland! Tyvärr så är Google översättning lite si så där, så jag fick förfrågan att även skriva på polska och engelska. Men det orkar jag inte, lol. Ibland översätter jag mina texter, när jag får frågor via skype, TS3 eller e-mail.

Det är roligt att så många vill veta hur det går för mig, kanske gör man även lite reklam för aspire metoden? Jag vill tacka alla för ert stöd och för att ni visar så stort intresse!

 

Jag har funderat över varför jag har lite ont runt slangen. Eller inte ont, det svider lite ovanför och är lite röd då och då. Speciellt när jag intar visa positioner (självklart, extra mycket nu vid maginfluensan). Det är i stort sätt inte så farligt men jag känner obehag. Och jag tror att jag fattar varför. Innan hade jag en riktigt stor mage. Nu har det minskat och huden har börjat ”ändra läge”, då blir det så att det trycker på slangen. Alltså det hänger mer på den. Troligen därför blir det rodnad och att det svider, fast det är bara min teori. Jag är däremot glad att det är inget som rinner och att tömningarna går riktigt bra. Jag är bara lite trött. Det var tuff arbetsvecka med ännu värre avslutning.

 

Nu ska jag ta det lugnt, och imorgon ska jag kolla lite på raketer. Jag jobbar redan från morgonen den 1/1 (hoppas jag), så ingen fest här! Vi ska äta (om jag kan och mår bra) lite annat för sista gången under de lite galna fest- mat- dagar. Råbiff till förrätt, torsk till mig och oxfilé till sonen och faktiskt lite glass till efterrätt. Sedan är det dags för att tänka på dieten, men inte för mig. Min son han ska börja fasta nu. Mot slutet av januari ska även han få göra ingreppet.

Jag är mycket glad att jag gjorde det förre honom. Det blir så mycket lättare att hjälpa honom med allt, då är man inte längre nybörjare.

 


Känns som jag skulle behöva lite hjälp i det nya året som kommer. Tror ni att man kan sätta annons: ”Söker en generös altruist, för att få hjälp med inköp av nya kläder. Sponsring endast utan mottjänster”…

Haha, undrar om någon skulle svara. Jag får ju räkna att jag ska behöva nya kläder inte bara för mig, men också för min grabb… Fast det är faktiskt roligt när man ska köpa mindre storlekar än hittills!

 

I år har jag två nyårslöften. Jag brukar annars aldrig ge någon, för oftast kan jag inte förverkliga dem. Vanligtvis slutar det bara med drömmar.

Det första är att jag ska fortsätta gå ner i vikt. Och det andra är att jag ska stressa mindre. Det tänker jag faktiskt försöka hålla!

 

 

Nu villa jag önska er alla Gott Nytt År och hoppas att era drömmar och allt ni bestämmer er för ska gå i uppfyllelse!

Ha ni gott och drick ett glas för mig, så hörs vi ”nästa år” xD




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar