måndag 8 december 2014


Mår bra =)

 

Jag har inget att klaga på! Jag mår så himla bra att jag är nästan rädd att snart ska något gå fel. Plus att mina problem med rinnande från hållet försvann också. Alltså, det kan hända att, när jag rör på mig mer blir kompressen fuktig och efter natten kan den vara lika så, men annars är det lugnt!

Jag har fått igång mina rutiner med att äta regelbundet och faktiskt tar jag nu ett mellanmål mellan frukosten och lunchen. Den bestå oftast av ett äpple eller annan frukt.

Det går riktigt bra med tuggandet och med spolningar, förutom nyligen. Och jag ska säga er en sak: akta er för hemmagjorda färsbiffar, luriga saker är de!

I söndags har jag gjort potatisgratäng och biffar hemma. Allt var mjukt, saftigt och så himla gott. Jag tuggade, men de förbaskade biffarna är ju malna redan… Det kan hända (hände mig iaf) att det kanske sväljs lite för stor bit.

Jag var mätt och belåten, men fasiken, det var stop med spolningen. Inget man inte kan åtgärda, men roligt är det inte. Det är inget att gråta över heller, jag tar det nu med lugn och tänker att det är ju bara början.  Jag kommer ju att lära mig av mina misstag.

Jag har fortfarande inte hämtat kateten så det var bara att stoppa ett sugrör och tömma. Mina tidigare panikkänslor var borta och jag tog mig metodiskt genom pärsen. Tack vore tidigare råd från andra aspire - medresande och min mentors tips gick allt bra.

 

Måste säga att hela situationen gjorde mig lite arg på mig själv. Att jag är så slarvig! Tänkte att jag inte ska besegras av en biff! Frukosten hade jag mycket tidigt för jag skulle till tandläkare idag, så jag var rätt så hungrig utan mitt mellanmål också.  Därför tog samma mat till lunch idag som till middag igår. Och det gick så bra. Ingen stopp!

Reglerna är ju enkla och välkända: tänk och tugga! Resten ordnar sig.

Men i ärlighetens namn så måste jag säga att maten hinner bli riktigt kall innan jag är klar med den. Är fortfarande lite rädd att jag tuggar för dåligt.

 

Imorgon börjar jag mitt dygnspass som ska avslutas med APT. Då blir det första gången jag kommer att fika med mina arbetskompisar och spola efteråt. Jag får ta det lite lugnt, tänka mer på tuggandet och vad jag stoppar i mig.

 

Jag hittade en jeansskjorta i garderoben som jag hade köpt för mycket länge sedan i storlek 54... 

Då jag köpte den visade det sig att storlekar var lite konstigt markerade för i vanliga fall brukade jag rymmas i ett sådant tält, men nu fattades det typ 15 cm för att knäppa den. Jag orkade inte skicka den tillbaka, så den hängde där i garderoben i ett sorglig hopp om att jag skulle använda mig av den, någon gång. Den sorgen är borta, haha, jag ryms i den nu! Skön känsla måste jag säga, nu fattas det bara nya byxor för att jag ska vara nöjd. Men för det och andra inköp tänkte jag vänta tills mellandagsrea =)

 

 

Ha ni så bra så hörs vi på torsdag! Spännande hur mycket jag ska väga då…

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar