torsdag 25 december 2014


Torsdag

 

Hej på er alla. Hoppas att ni hade en riktig god julafton!


I helgen innan jul gjorde jag en smörgåstårta och vi besökte min ex svärmor. Jag har inte berättat till henne att jag gjorde ingreppet för hon skulle bara oroa sig. Nu var det dags att säga som det är och hon har tagit det mycket bra.

Det roliga var att hon var nyfiken hur man tömmer. Så självklart har jag visat henne hur man spola. Hon tittade nyfiket och frågade hela tiden om jag behöver hjälp, eller om hon ska hålla slangen, haha. Lite kul tycker jag.

Det bevisar bara, att om människor är öppna, så även de som är typ 78 år gamla kan acceptera allt som hjälper andra, utan att tycka att det är konstigt! Jag kan inte ta som exempel min mamma. Hon är lite för modern, accepterande och ung i själen för sin ålder, lol.

 

Julhelgen blev som jag hade tänkt mig att den skulle bli, både rolig och tråkig. Jag saknade att vara hemma men det var även mysigt med våra brukare och arbetskompisar =)

 

Jag väger idag 97,4 och det är efter frukost som jag åt på jobbet. Jag är faktiskt inte besviken alls! Jag vet att det är bara 0,5 kg som jag har gått ner sedan sist. Men jag har fuskat en del också. Jag åt lite annan mat än vanligt och det blev en del kakor, choklad och julmust. Och framförallt nötter. Goda, nyttiga, dock med så många kalorier. Jag var däremot noga med att allt det mer förbjudna kom i samband med maten, så jag spolade det direkt.

Jag kände inte att jag behövde låta bli att ”festa”. Tänkte att det är bara en gång om året som vi äter lite annat och extra och då får det vara. Jag har inte alls något dåligt samvete för det! Och i ärlighetens namn, så vet jag att jag åt mindre än förra gångerna vid jultiden.

Jag fortfarande undviker kött, jag tycker att det är svårt att tugga det, så som jag ska. Och en del saker äter jag inte, bara för jag är rädd att jag ska ”missa” att tugga rätt, som snabbmakaroner. Men jag ska säga till er att jag åt räkor, haha. Tog tid men ingen stopp blev det, så man lär sig!


Nu ska jag bara njuta av att vara hemma för på lördag är det dags att jobba redan på morgonen igen.

 

God fortsättning till Er alla!


 






Julafton på jobbet xD



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar