måndag 15 december 2014


Kontroll

 

Då var det dags för 4 – veckors kontroll. Jag brukar sluta jobba vid 08:30. Jag jobbar i Rödeby. Besöket hos Birgitta är i Karlskrona 9:30 och jag åker med buss, så det var lagom tid för att jag inte ska stressa, trodde jag… Självklart så glömde jag hemma saker för att korta slangen, man fick ju veta att man ska ha det alltid när man ska vara hos Birgitta. Det är tur att jag har en snäll kompis på jobbet som kom en kvart tidigare och jag kunde ta en tur hem innan besöket. Det visade sig i alla fall att jag behövde den inte, så det hela var bara onödig stress.

Jag vägde 5 kg mindre sedan sist, så Birgitta var nöjd med mig. Och är B nöjd så känner man sig extra glad och duktig, haha.

I lördags har jag ”fuskat” och ätit kanske lite mer kaloririka maträtter plus att jag faktiskt åt kladdkaka med vispat grädde. Jag ångrar inget! Så även om jag hade sista biten i munnen när jag reste mig för att spola och det mesta åkte ut, så var det så himla gott. Jag tror inte att jag någonsin spolade så noga annan mat jag åt. För den lila kakbiten tog jag 5 fem påsar vatten.

 

Nu ska jag njuta av min ledighet, för nästa gång jag jobbar är onsdag till torsdag passet.

 

En sak till. Som vanligt en varning till andra ”nybörjar - aspiranter”. Passa er för rårivna morötter!

Jag rev de så fint och de var så goda, haha. Tyvärr så har de tendens att klumpa sig i magen. Alltså det blir inte jätte stopp men stopp blir det! Och så klart fick jag kateten först idag, så sugrör var användbar även på jobbet, lol.

 

 

Ha ni så bra =)  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar