torsdag 4 december 2014


Torsdag

 

Igår var min brukare och mina arbetskompisar i stan. Där handlade vi julklappar och tjejerna åt indisk buffé, jag nöjde mig med mineralvatten. Jag ska ju fortfarande äta mos och passerat mat. Jag har lovat att på vägen hem ska jag köpa sushi till min son. Ja… jag älskar sushi!

Jag är inte stolt över det jag gjorde, men jag snodde en bit från honom. Jag tuggade febrilt, så att allt tappade smaken, trodde att jag gjorde rätt. Åt sedan min mos och efter ca 20 min gick jag för att spola. Vatten gick in och bara lite grejer ut. Jag fick panik. Hoppade, masserade, tryckte mer vatten, så jag kände mig sprickfärdig, inget! Kopplade bort konnektor och gick till dator. Jag viste att min mentor jobbar och inte får svara i telefonen så jag skrev på facebooken om det och frågade vad ska jag göra nu? Blev faktiskt gråtfärdig över min dumhet.

Människor där sa att jag får använda kateten för att ta bort stoppet. Jag hittade ingen katet!

Lotta skrev att det finns en trick man kan använda sig av då är det ”vanlig” stopp. Man kopplar konnektor och pumpar luften från den blåa slangen in i magen. In med mera vatten och töm. Upprepa tills det finns ingen stopp. Det hjälpte! Boven i dramat var egentligen jag, men jag ska skylla på en räka. Tack ni alla på fb med era tips och råd!!!

Usch, det tar nog ett bra tag innan jag ska smaka på räkor ska jag säga, luriga saker är de =)

 

Idag är det torsdag och jag ska jobba snart (går av på fredag morgon). Jag mår bra, har ingen ont, mitt sår minskar och jag sover jätte bra på nätterna! Ändå känner jag mig trött och sover en timme på dagarna, klarar helt enkelt inte mig till kvällen. Blir annat på jobbet, men där klä man sig i sitt yrkes roll och det rullar på. Rör jag på mig lite mer än vanligt så kan jag känna ont runt hållet, då åker min hand automatiskt att stödja mage, haha. Sedan fryser jag som bara det! Nu blir det att önska sig vetekudde till julklapp. Fast jag tycker att det är lite häftigt att frysa… Vill inte byta ut det mot eviga svettningar.

 

Jag väger nu 101, 5 kg! Fasiken va jag är glad!

Från 116 till 101 (får glömma för en stund 0,5 kg, haha). Nu tror jag på, att jag kommer vara tvåsiffrig till jul =) Vågar inte ens spekulera när jag vägde sist under 100 kg.

 

Jag vill avsluta med en sak som jag har funderat över. De som gjorde ingreppet innan mig har sagt att de nu sitter och njuter av maten, inte som förr. Jag gjorde inte det när jag åt min sushi bit. Jag menar att, självklart fattar huvudet att man är mätt när man äter sakta. Man går ner i vikt av mindre portioner för att man inte orkar att tugga så mycket och man är glad. Men det där med finfördela maten i munnen så att det blir mos gör att det inte blir ens gott. Min sushi smakade inte längre sushi mot slutet. Hoppas att jag inte kommer uppleva så när jag ska tugga maten senare för då blir det tråkigt. Jag ska fortsätta vilket fall som helst, men jag gillar mat och nya smaker. Att ta bort smakupplevelsen blir inte roligt. Även om jag vill gå ner i vikt så vill jag inte bli av med något jag kan njuta av. Fast det är nu frågan om prioriteringar =)

 

Vi hörs, ta hand om er!


 




Mina fina arbetskamrater 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar