fredag 30 januari 2015


Vägning

 

Så är det vägning igen.

Jag har en svacka i motivationen. Jag är ju glad att det funkar och att jag får hjälp men… Känns liksom lite jobbigt att äta, spola, tänka vad man stoppar i sig hela tiden.

Jag har aldrig förr jobbat så länge på att tappa vikten, det har alltid tagit slut, jag tappade helt enkelt orken. Jag vet att det inte bli så nu men jag känner igen mig. Det ska gå snabbt, annars är det jobbigt. Usch, att det är så svårt att ändra på det man har i huvudet.

 

Jag har faktiskt känt att jag stod stilla denna vecka. Inte för att jag åt massa onödigt eller att spolningarna gick fel. Bara för att det brukar vara så. Bra resultat i två veckor så oftast blir det stopp efteråt. Jag vet inte vad det beror på men det hjälper inte heller när man är lite nere. Jag försöker att inte grubbla över vikten denna vecka. Så länge jag inte går upp så är det faktiskt bra.

 

Det har hänt att jag känner lite ont i magen och lätt illamående efter en del spolningar. Inte jätte smärtor men lite dov smärta som håller sig i ca halv timme efteråt. Vet inte vad det bero på men om det fortsätter så får jag kolla det.

 

Idag väger jag 91,8 kg, det är minus 0,5 kg från förra veckan. Jag får vara nöjd och fortsätta göra mitt bästa. Positiv tänkande, får jobba på det lite mer!

 

Min son har nu sin fasta på 1000 kcal/dag. Det är lite mer än 800, men det är fortfarande LCD och det är inte mycket mat. Jag lagar mat till honom och han tar nån shake då och då. Det går lite saktare ner men meningen är att han inte ska gå upp och att varje kilo ner är bonus.

Hoppas att vi får besked om röntgen fort, så att vi kan planera för operationen.

Det blir som det blir men väntan är alltid jobbigt, skönt att ha det begränsat med ett datum.

 

 

Ta hand om er så hörs vi nästa vecka.   

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar