måndag 12 januari 2015


Nya tag

 

Usch, va jag känner mig trött efter helgens arbete. Långa pass med knappt någon vila där emellan.

Nu ska jag jobba ett pass från onsdag till torsdag med avslutning på chefens kontor. Jag ska ha ett lönesamtal. Skulle vara kul om vi kunnat få lite högre löner allihopa, men det är bara att drömma om. Det är inte så att vi som jobbar i mitt yrke badar i pengar…

Sedan ska jag vara ledig i hela tre dagar. Vet faktiskt inte ens vad jag ska göra i helgen. Tror att det är dags att ta hand om storstädningen. Orkade inte ta det när jag ”städade julen”.

Oavsett vad, så jag har tänk att ta tag i min motion. Ja, eller det lilla jag kan tänka mig, haha.

Jag har aldrig gillar att träna eller liknande. Tycker det är bara tråkigt, jobbigt och svettigt, brrrr. Beundrar människor som kan njuta av det.

Men jag vet ju också att jag borde röra på mig mer. Så nu tänkte jag börja promenera. Gud va det låter ”duktigt” när det gäller mig. Och jag ska inte ens försöka övertala mig själv att ”det finns inte dåligt väder, bara dåliga kläder”, så duktig är jag inte! Jag kommer med säkerhet inte gå ut om det regnar eller blåser som om man är smal, så skulle man flugit som en drake!

Ett litet steg i taget, men det känns som nya tag iaf.

 

Här om dagen träffade jag en bekant. Vi sågs inte på länge och hon viste inget om att jag har gjort ingreppet. Hennes kommentar var: ”va smal du har blivit”. Haha, skit kul att höra det. Sedan kom det en annan fråga: ”är du sjuk?”. Mina bekanta känner mig bara som den eviga tjockisen, de har aldrig sätt mig så som jag ser ut nu. Men om man ska vara ärlig så människor startar ju banta för de är tjocka vid denna vikt jag har nu och jag har blivit smal i andras ögon. Så allt beror på hur man ser på saken.

Jag väljer iaf att ”vara smal” och mår bara bra av det. Hoppas att det blir snart mer synligt och att jag blir ännu smalare =)         

 

 

Ta hand om er, så hörs vi =)

 


 

2 kommentarer: