torsdag 15 januari 2015


Torsdag

 

Ja, då var det dags igen att väga sig. Tiden går fort när man har roligt…


Jag har faktiskt lovat mig att aldrig mer grubbla över hur min kropp fungerar. Jag menar att det verkar som att den gör vad den vill iaf, haha. 

Med samma mat rutiner och spolningar stannar den ena veckan helt och jag inte går ner i vikt, eller finns det bara ett ynkligt resultat på något hekto. Och den andra veckan så häpnar jag när jag står på vågen.

Så sluta tänk, ta det som det är och var glad att du mår bra Jeanette!

 

Idag är det en sådan dag då jag var tvungen att kolla vikten flera gånger. Wow, va glad jag är! Fantastiskt resultat på en vecka.

 

Jag väger 93,7 kg. Det är alltså 2,3 kg från förra torsdagen. Självklart att jag är nöjd!

Jag har 3,7 kg till min nästa ”milstolpe”! Helt fantastiskt att jag äter, mår bra och går ner i vikt!

 

Min son har blivit sjuk under veckan. Jätte förkyld med feber och hela tillhörande ”baletten”. Infektionen gör att hans socker lägger sig högre än vanligt. Under veckan fick han ta mer insulin och då kände han sig hungrigare. Han åt sina 800 kcal/dag men det gick iaf lite saktare och svårare att tappa vikten. Denna vecka är det minus 2 kg. Inte det optimala resultatet, men det går ner! 

Han har tappat sammanlagt 5 kg och har lite tid kvar innan ingreppet så vi oroar oss inte än =)

 

 

Ha ni så bra, vi hörs.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar