fredag 7 augusti 2015


 Vägning

Igår var det torsdag och min vägningsdag. Jag jobbade och sedan hade jag andra ärenden att utföra på morgonen så jag hoppade över vägningen och tog det idag istället.
Under veckan som gått har jag varit ”duktig” och inte fuskat, jag har spolat och allt gick bra. Med ett undantag, haha.
Hur mycket jag än lovar att sköta mig så finner jag alltid något tillfälle att hoppa över spolningen…
Under veckan fick jag möjlighet att hälsa på min partners familj och det var kanon roligt att träffa dem igen.
Men så blev det en drink, lite öl och så klart grillat kött. Jag visste att det ska serveras, så jag tog inte ens spolgrejorna med mig. Jag har mycket svårt att fördela grillat kött så att jag kan spola det efteråt. Jag gjorde ett medvetet val att ”fuska”. Och det var värt det, haha.
Underbart sällskap, god mat och total avslappning. 

Men vågen idag visar 90,5 kg, så jag inte alls är förvånad över att det blev bara 0,5 kg ner.
Ja, det är bara att jobba vidare! Har nu inte planerat något på ett bra tag så det finns hopp att det blir en viktnedgång i alla fall.


Ta han om er, så hörs vi =)



2 kommentarer:

  1. Kul att du skriver igen! Gillar att läsa din blog och följer dig med stort intresse. Har också haft lite motgångar när det gäller viktnedgången, men har kommit igång igen. Kämpa vidare. Du är inte ensam. Hälsningar från Mia

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Mia. Det verkar som jag inte är ensam med att ha lite problem med både ena och det andra, haha. Det viktiga är att "ta sig i kragen" igen och hitta motivationen. För mig är det även att erkänna för mig själv vart mina problem ligger och försöka jobba med det, inte lätt alla gångerna... Kul att det går bättre för dig också! Kram från lilla mig =)

    SvaraRadera