måndag 17 augusti 2015


”Akut tid”

Mina besvär med handen och armen har förvärras och efter att jag ringde till vårdcentralen i fredags så fick jag s.k. akut tid idag kl. 8.30.
Mina egna misstankar blev bekräftade och läkaren sagt att det troligen är karpaltunnelsyndrom. Jag ska själv kontakta sjukgymnast och sedan är det rekommenderat att vila handen…
Han skrev remiser till neurologen och till röntgen för att utesluta problem med kotorna i ryggen och nacken. Sedan ville han sjukriva mig i 3 veckor!
Jag lyckades ”förhandla” 50 % sjukskrivning men är ändå ledsen att jag kommer att förlora pengar. Känns också lite konstigt att vara sjukskriven pga. handen.
Vist är jag trött, lider av nattliga smärtor, har lite nedsatt rörlighet och har svårt med en del rörelser, som att vrida korken på mineralvatten, men för övrigt känns det ok.
Men, men, inget att göra åt, bara bita ihop och hoppas att en operation ska göra mig bättre.

För övrigt så går tuggandet mycket bra, lika så spolningar. Och jag hoppas att det kommer visas bättre resultat på vågen. Men jag har lärt mig att inte kolla vikten titt som tett som jag gjorde innan.  Jag gör det nu bara på torsdagar, så då kommer min rapport om vikten också.


Ha ni så bra =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar