torsdag 30 juli 2015



Doomsday

Ja, mina vänner, så kom det dag då vi skulle till Birgitta för vårt kontroll. Jag för 9 månades- och Martin för 3 månades kontroll.
Som jag nämnde tidigare så gick jag upp och slutade helt enkelt väga mig efter jag såg att vågen stod på 94 kg…
Min sista ”rapport” här innan jag tog paus från skrivandet var att jag vägde 87,5 kg. Så jag räknade att det blev typ 10 kg plus, minst. Inget roligt, inget att vara stolt över, men så var tyvärr sanningen. Men som mina aspire – medresenärer sagt: ”Det sköna med aspire är att man kan börja om.”

Som jag sa, tänker jag att sätta ett nytt startvikt från och med idag och vågen visar mindre än jag förväntade mig.
Jag väger 91 kg. Det blev alltså 3,5 kg plus sedan sist. Och sammanlagt har jag gått ner 25 kg (nu igen, då tidigare var det tom 30 kg).
Men större medvetande och mer jobb kommer jag att klara det och förhoppningsvis blir det inga fler återfall till det gamla beteendet.

Min son har tappat sammanlagt 24 kg, men även han gick upp lite under London vistelsen.


Ha ni så bra, trevlig helg till er alla  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar