tisdag 11 augusti 2015


Lite funderingar

Sist när jag har varit på kontroll hos Birgitta pratade vi om mitt mål. Jag har tidigare tänkt att jag behöver gå ner till 68 kg för att uppnå övre gränsen på normal BMI.
Jag har aldrig velat vara mycket smal, normalviktig, ja, men inte spinkig. Som min mamma brukar säga: ”En kvinna borde ha något att sitta på och något att andas med”, hahaha.
Jag är ju 47 år gammal och kommer aldrig se ut som en tjej i 20 års ålder. Efter samtalet med Birgitta kom jag fram att kanske blir det ok att jag hamnar lite högre upp i vikten, bara jag trivs! Typ 70-72 kg? Vi får se hur det blir.
Så nu är det bara att ”jobba på” och hoppas att kroppen svarar som den ska. Jag kommer att jobba tidigt på torsdag så jag återkommer med min viktrapport på fredag.


Här har ni länk till ett reportage om fetma.
http://www.channelnewsasia.com/tv/tvshows/infocus/episodes/size-matters/1983238.htmlid 9 min börjar de prata om aspire och 11:35 börjar inslaget om aspire i Sverige där kan ni träffa två av mina aspire-medresenärer som tillhör samma studie i Blekinge som jag och Martin gör.


Ta han om er  xD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar