fredag 14 augusti 2015



Jag är trött

Trött på att det är alltid något som inte stämmer.
Min plupp gick sönder igen, alltså själva skinnporten. Det hände samma sak innan, en del av den fastnade i konnektor och då var det ”fritt fram” att ha öppet hål som det bara rinner ifrån. Självklart så hände det på jobbet efter frukosten. Tur att jag alltid har klämman med mig men så klart ingen aspire-kitet. Så vad gör man? Trycker in delen som fastnat och hoppas att det blir rätt, men det bara täpper öppningen och det går inte att spola. Får ordna det idag, men har man otur så har man.
Sedan är det alla sjukdomar. Jag får inte vara för glad och hoppas att det är nu bara min tre månaders antibiotikakur som är igång. Nej jag drabbas nu av konstant trötthet för jag inte kan sova. Ju, sova kan jag, men vaknar av smärtan i handen, typ 2-3 gången på natten. Vet inte säkert vad det är men har mina misstankar efter jag har pratat med en arbetskollega.
Jag får stickningar och domningar i fingrarna, framför allt på natten men även under dagen.
Min hand svullnar, det gör helvetes ont och innan jag får bukt på det så tar det typ minst 20 min. Sedan ska man somna om och så händer det igen. Tydligen inte farligt men jätte jobbigt!
Jag försökte få tid hos läkare men fick svar att det är i stort sätt omöjligt nu. De bokar inte nya tider… Endast akuta fall och återbud som ger en möjlighet att träffa en läkare. Så mina vänner det är inte alls bra att insjukna på sommaren, man får vara döende innan man får hjälp. Det gör att jag börjar undra när mitt tillstånd kan vara ”akut”? När jag trillar av trötthet, när jag inte orkar med smärtan? Fick råd att ta antiinflammatoriska mediciner och inte använda handen så mycket (det är höger hand och jag är högerhänt) och jobbar som personlig assistent!
Jag måste ju orka fungera i vardagen och på jobbet.
Som sagt, jag är trött på allt just nu. Önskar att för en gångs skull var jag bekymmerfri.

Och så det var dags att ställa sig på vågen igen och bara hoppas att den visar ett bättre resultat än förra veckan. Inte imponerande men i alla fall neråt. Idag är det blankt 90 kg, så det betyder igen bara 0,5 kg minus… Det är så klart bara att fortsätta och hoppas igen att det blir mindre kilo nästa vecka.
Martin har tappat sammanlagt nu 27 kg! Fantastiskt! Han mår bra och tar bara minimala doser av insulin, han till och med hoppar över måltidsinsulin vid några måltider. Det kan hända att han ibland fortfarande kan få sockerfall men det är inte så svårt att hantera.

Och sist vill jag be om ursäkt att jag är lite gnällig, lovar att jag ska bättra mig, haha


Ha ni så bra och trevlig helg =)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar