söndag 15 mars 2015


Ullared

Jag har aldrig gillat att handla. Det spelar ingen roll vad. Kanske därför för att jag har aldrig kunnat gå in en affär och bara ta vad jag vill? Det är ju alltid så att jag behöver vända på alla slantar och om jag köper något så är det bara för att jag måste. Därför är det liksom ingen idé att bara gå där och titta på allt.
Sedan är det ju så, när det gäller kläder, att jag aldrig tidigare bara kunde ta vad jag gillade. Alltid var det tankar om plagget ska passa (då menar jag storlek), om det ska sitta bra på kroppen, om det kan dölja alla ”bilringar”, osv…

Nu har jag varit i Ullared och handlade kläder på Gekås och jag hade rätt så stora förväntningar innan jag skulle ditt. Jag behövde vårjacka och allt annat, om jag inte vill gå med rumpan bar, haha. Det är första gången på länge kan jag välja det som jag tycker är snyggt, tänkte jag. Självklart inte allt, även nu, för jag fortfarande har begränsat budget och inte har str 38, men... 
Jag skulle inte handla så himla mycket för jag vet att snart kommer jag att behöva andra kläder igen.
Jag ”kör” nu en variant på: 1 par byxor, 2 par leggins, 2 tröjor och 2 t-skirts som jag tvättar och bär på hela tiden. Det är ingen idé att slösa massa pengar.

Jag måste säga att det inte var roligare än jag hade förväntat mig. Jag blev rätt så besviken. Jag har alltid varit förtjust i svart, mörkblått och khaki beige/grön. Så det är inte heller konstigt att det inte har ändrats nu när jag är smalare. Jag hatar allt som heter rosa och har svårt med pastellfärger överhuvudtaget. 
Det var inte mycket som jag tyckte var snyggt på mig. Jag köpte en jacka och en tröja ”för nu”. Plus tre andra plagg som jag ska ha senare då jag tappar mer kilon. När jag äntligen hittade något som jag ville ha, så fanns det inte i min storlek, haha. Äntligen var då plaggen för stora eller för små.

Nästan alla kläderna hade fel storlek markeringar (både dam och herr), oftast var de mindre än storleken på. Och det var inte så mycket där som var ens lite billigare än hemma. 
Jag har däremot köpt massor av kläder ”till senare” för min son. Och det är jag mycket nöjd med! Jag passade på då han var med mig i affären, haha.

Resan i för sig var rolig och jag tyckte att det var kul att se allt detta i verkligheten och inte bara på tv eller lyssna på andra som har handlat där. Men som min mamma brukar säga när hon skojar: jag har varit där två gånger… första och sista gången.
Nu får jag helt enkelt gå på ”staun” och handla mig ett par brallor, nån tröja och t-skirt här.


Jag har valt att låta bli att spola under resan. Det gick bra men jag har svårt med den känslan jag får då jag inte aspirerar. Det liksom ”jäser” i magen och ju längre tiden går, desto mer mätt känner jag mig, även om jag inte äter så mycket. Jag får helt enkelt vänta och lära mig i framtiden att handskas med det =)


Nu ska jag njuta av min söndagsledighet och ta en promenad. Ha ni så bra.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar