torsdag 5 mars 2015


Torsdagsvägning

 

Jag förväntade mig inte någon mirakel och ett resultat som jag skulle vara glad över efter jag har gått upp 1 kg på en så kort tid. Men min kropp är ett mysterium för mig, haha.

 

Som jag skrev i söndags så vägde jag då 88,5 kg. Idag väger jag 87,4!

Jag fick kolla flera gånger och jag är så himla förvånad. Det är bara några dagar, så hur kan det vara möjligt att gå ner så mycket?

Ja, jag ska inte förneka att jag har en känsla att jag borde ”straffas” lite och borde behöva kämpa mer för att betala för fusket. Men jag ska inte säga heller att jag inte är glad att det gick ner så fort igen.

Jag känner också att jag verkligen behövde släppa kraven på mig själv. Jag har ju gått ner för fasiken 29 kg på en sådan kort tid och jag var inte riktigt nöjd i alla fall.

Som de säger: det sitter mycket i huvudet. Jag behövde slappna av! Jag tror, att eftersom det gick så fort och det syntes så tydligt skillnaden i utseendet ville jag att det ska fortsätta lika fort nu också. Det är mer för att bevisa att jag kan nu och få acceptans från andra… Helt tokigt då jag gör den resan bara för mig!

Varför gör man så mot sig själv och mår bara dåligt, ha skuldkänslor när det går sakta? Jag har fattat att även om jag trodde jag har blivit bättre på att hantera min viktnedgång så först nu gör jag det på riktigt. Jag har ju en lång väg att gå för att uppnå min dröm vikt. Jag har 19,4 kg kvar att tappa! 

Jag får sluta tänka på det som jag gjorde. Det får går hur det vill med det, så länge jag gör mitt bästa.

Det är bara 1,4 kg kvar till min nästa milstolpe. Då blir det 30 kg mindre än startvikten. Vi får se när det kommer.

 

 

Min son har hållit sin vikt under tiden han började äta vanlig men kalorifattig mat. Jag är mycket stolt över honom!

Han fick veta att han kommer opereras den 31/3 i Karlshamn. Vi väntar nu på att få besked om tiden från operationssköterska. Det är i alla fall skönt att veta när det ska ske!

 

 

 

Nu ska jag jobba hela helgen så ha ni så bra och trevlig helg till er alla. Vi hörs nästa vecka =)

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar