torsdag 19 mars 2015


Torsdagsvägning

Då var det dags igen. Jag har känt på mig att det blir ett dåligt resultat denna vecka.
Och jag hade rätt. Det är inget jag jublar över men i dagens läge deppar jag inte över det heller. Jag tar det med ro och tänker att min kropp gör vad den vill. Som förut är det samma mönster även nu. Bra och sämre resultat går om varandra.

Idag väger jag 85,5 kg. Det är bara 0,4 kg mindre än förra veckan. Fast jag hade en hel dag då jag inte spolade alls. Plus att nr2 kommer när den vill och inte alltid då jag ska väga mig.

Jag vet inte om det är våren eller något annat men jag känner mig trött. Jag vaknar också med huvudverk varje morgon. Och jag vet att det inte beror på att jag dricker för lite. Jag får vänta och se hur det bli lite framöver. Ändra det sig inte så får jag kolla vad det kan bli.

I morse träffade jag en kvinna som inte såg mig på ett tag. Hennes kommentar var: ”va fin du har blivit, man knappt känner igen dig”. Sedan var det snabbt: ”inte för att du inte var fin innan, men det är så stor skillnad”. Haha, det är lite roligt hur människor försöker vara fina och släta över =) 
Missförstå mig inte. Jag tycker att det är helt underbart att få komplimanger. Jag känner mig själv ”finare”. Fast det bevisar också att andra inte såg mig som så himla fin innan. Utseendet framför allt, ta tag innan någon intresserar sig för innehållet.
Jag vet att de som känner mig tycker att jag har blivit smal… De jämför ju med det som var förut. Men jag önskar ibland att jag kunde komma fram till en helt okänd person och frågat hur den ser mig. Är jag fet, överviktig eller bara lite mullig i andras ögon? 
Jag fattar vad andra tyckte när de gick ner i vikt. Huvudet inte alltid hänger med.




Ha ni så bra, vi hörs 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar