tisdag 10 mars 2015


Minus 30,4 kg på 5 månader!!!

Jag vet att det inte är en torsdag men jag vägde mig i alla fall. Jag ville kolla resultatet för jag måste erkänna att jag väntade på de siffrorna med spänning.

Därför vill jag, redan idag, dela med mig både min glädje och en liten nostalgitripp jag gjorde nyligen. Nu vill jag bjuda er på några bilder och beklagar deras kvalité. Jag fick ta bild på kort jag hade i albumet.

Som barn var jag normalviktig men redan tidig i tonåren började jag vara mullig och sedan fortsatte det bara uppåt.



I hela mitt vuxna liv har jag varit överviktig och vägde aldrig under 85 kg. Det var 1993-1994 och jag, efter en del bantande, vägde runt 86 kg. Döm nu mig inte för kläder eller frisyr, haha, glöm inte att det faktiskt var tidig 90-talet och jag var bara 24-25 år gammal.





Ett tag efter att de bilderna blev tagna förändrades mitt liv från obekymrat party tjej till en gift kvinna som har flyttat till Sverige. 1995 födde jag min son och var lycklig. Men redan innan jag blev med barn vägde jag över 100 kg.





Tiden gick och det blev lite upp och ner som för alla andra. Men det som pågick under alla de åren var en misshandel av min kropp. Inte av andra, bara av mig själv. Ja, för jag rörde mig inte; åt för mycket, för dåligt och för snabbt. Detta resulterade med att jag år 2002 vägde (som mest) 122 kg. Usch, inget roligt att se, de bilderna gömde jag djupt nere under allt annat…



Sedan kom det lite andra tider med sjukdomar, tråkigheter och sorg. Jag skilde mig och isolerade mig från allt som utelivet och umgänge heter.
Jag bantade och gick upp och ner hela tiden. På sista tiden kunde jag inte gå ner under 110 kg sträcket och gav upp. Jag mådde dåligt och hade ett tufft utåt ansikte men inners inne var jag sårbar och med dålig självbild. Som ni redan vet i oktober 2014 vägde jag över 116 kg och fick chansen att förändra mitt liv och hälsa. Kommer ni ihåg bilderna?






Idag väger jag 85,9 kg och det är lite mer än minus 30 kg från startvikten! Och det är 1,5 kg från förra veckans torsdag =)

Jag ångrar inget i mitt liv (även om ibland borde jag nog ta en del andra beslut). Men allt jag gjort har format mig till den jag är idag och gav mig erfarenheter som ingen annan har.
Men tack vare aspire som jag väger lika mycket idag som när jag var 24 år gammal, jag känner mig nästan som en ung kvinna igen, haha.
Och jag är så otroligt glad att jag fick denna chans! Jag gillar mig själv igen, jag är gladare, friskare och ser fram emot att väga ännu mindre. Än har jag lång väg att gå tills mitt BMI ska vara på 25, det är nästan 18 kg kvar att tappa. Men det är inte över 48 kg som det var i början. Fast jag börjar undra lite om jag vill väga de 68 kg som jag borde. Jag kanske kommer inte att trivas? Jag vill inte vara ”skin och ben”. Jag kanske kommer att stanna på lite högre siffra? Jag får se hur det blir =)
Här tänkte jag bjuda er på en bild på mig hur jag ser idag. Tyvärr så har jag inga kläder som passar, så på lördag kommer det vara min första resa till Ullared!






Ha ni så bra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar