torsdag 2 april 2015


Skärtorsdag och vägning

Jag vet inte vad jag ska säga… Det är tredje vecka med skit resultat. Och sämst hittills!
Allt går bra med spolningar, jag mår också bra, jag fuskar inte… och det stå stilla. Det har inte ändrats någonting på vågen. Samma 85 kg som förut! Usch, inte kul alls, men jag får vara nöjd att det inte går upp då, eller?





Så känner jag mig nästan nu. Alltså jag gillar mer än förr hur det ser ut med kläderna på, men utan är det annan femma. Därför vill jag komma till mitt målvikt fortare. Jag vill hålla vikten, för bara det kommer att ta tid, och sedan operera bort det som ska bort. Jag vill känna mig attraktiv i alla lägen. Och just nu känns det att mitt mål är himla långt ifrån mig =(

Men nog av gnällandet även om jag känner mig lite nere just nu får jag försöka tänka positivt.


Min son mår bra fast han har ont. Men som jag skrev tidigare inte på så långa vägar som jag hade. Det rinner ingenting och när han byter kompress så är kompressen helt torr. Ont känner han i stort sätt bara när han ska röra på sig. Typ då när han ska stiga upp från sängen, eller när han nyser, ni vet vad jag menar. Han har även lite svårt att sova, för det gäller bara att ligga på ryggen som han tycker kan vara lite jobbigt. Fast redan nu har han provat att sova korta stunder på höger sida. 
Och allt detta är jag både glad och tacksam för. Skönt att det inte är värre än så. Och snart kommer det att ändras till bättre, så det är bara att stå ut. Små svårigheter att stå över i jämförelsen med vinst!


Det blir inte något påskfirande hemma hos oss.  Martin har ju sina måltider i form av dricka och jag ska jobba söndag till måndag pass. Vi får ta det nästa gång och då ska vi vara glada och smala båda två, haha.


Nu vill jag önska er alla Glad Påsk och hoppas att ni ska ha sköna dagar framför er =)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar