torsdag 9 april 2015


Hejsan, hoppsan =)

Det är torsdag och min vägnings dag. Jag trodde att jag skulle gå upp denna vecka med tanke på hur det gick för mig de tre sista veckorna och att det var både Påsk och min födelsedag. Jag får erkänna att det slank in påsk must och kaka under de dagarna.
Men jag är glad att det blev minus 0,5 kg, så idag väger jag 84,5 kg. Hoppas att denna trend håller i sig och jag kommer att gå ner i vikt igen. Fast nästa torsdag blir jag glad om jag får ha samma vikt som idag… Det finns planerat fusk och uteblivna spolningar, men jag får ta itu med detta senare.

Här om dagen läste jag artikel om att Frankrike, efter Italien och Grekland förbjöd alla modehusen att anställa modeller som har BMI under 18. Många kommentarer fanns det och alla hyllade lagen. Människor kommenterade bland annat att det var på tiden och att det blir bättre förebilder för unga tjejer. Men normalvikt börjar vid 18,5 och jag är ganska säker att de kommer hålla sig bara på den tillåtna gränsen. Hoppas att det blir iaf bättre nu för alla de undernärda modellerna =)


Inte så länge sedan kollade jag BMI tabellen för min egen skull. Jag som kände mig rätt så fin och så mycket smalare, haha. 


Gränsvärden för BMIdefinierade av WHO.[1]
Viktklasser
BMI
mindre än 18,5
18,5–24,9
25,00–29,9
30,0-34,9
35,0-39,9
mer än 40


Ja, vad ska man säga? 31 BMI betyder att det är ”Fetma grad 1”. Usch, jag borde inte kolla på sånt! Det kan man deppa över i veckor, lol.  Och jag vill helst glömma vart jag började.
Jag bara undrar hur kommer jag se ut när jag kommer att ligga på 24,9 BMI? Kommer jag att gilla mig själv mer då? Än är det lång väg ditt och jag ska faktiskt försöka slappna av igen och sluta tänka på det.

Ikväll ska jag åka till Polen med mina två kompisar. Vi ska vara där under fredagen och kommer tillbaka på lördag morgon. Jag är himla glad över utflykten. Det bli polsk mat, en del att handla och fantastisk sällskap med massor av skoj. Kul med lite avslappning, jag behöver det.

Martin är tablettfri sedan fredags, inga smärtstillande alls. Han har fortfarande svårt att sova på sidan och det svider lite runt hållet då han rengör det men annars mår han toppen! Fast han har svårt att spela sin wow. Inte viktigt, som en del kan säga men för oss är det våran intressen så jag lider med honom. Att sitta stilla framför dator och vara uppmärksam i några timmar kan vara krävande. 
Jag själv fick låta bli i två veckor efter ingreppet.
Men för övrigt är jag glad att han mår så bra. På tisdag ska han till Birgitta och korta slangen. Då får han äntligen börja spola. Vi får se hur många stopp blir det på vägen, haha. Fast allt är det är mödan värd! Helt nytt liv och bättre mående väntar på honom. Och jag kommer vara här till hands när det behövs och försöka ge alla möjliga tips.



Ta hand om er och trevlig helg =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar