måndag 16 februari 2015


Jobbig

Jag är i en period då jag tycker att en del saker är bara jobbiga.
Jag har en del problem med sjukdomar som jag fått förklarade av läkarna att de är fetmarelaterade. Om jag bara gick ner i vikt så skulle det försvinna. 
Ja, jag har alltid tyckt att det är lite konstigt att det är bara min övervikt som är boven och inget annat men, de borde veta bättre än jag. Självklart att jag fattar att en del saker faktiskt blir värre då man är överviktig men inte kan man förklara allt med det, eller? 
Jag kan inte säga att jag inte mår bättre nu. Jag har fått bättre sockervärde, har mer energi, svettas mindre, är mindre trött och har mer ork. För att inte tala om bättre självkänsla. Det är roligare att titta i spegeln, köpa andra kläder och allmänt gilla mig bättre nu än innan. 
Det är iaf 26 kg mindre jag bär på och då tycker jag att det borde vara om inte bra än så i alla fall bättre med min hudsjukdom. Men nej, jag går nu på antibiotikakur igen och inget har ändrats. Då blir jag lite ledsen faktiskt. Vad mer kan jag själv göra? Usch, säger jag bara, hoppas att det bli bättre snart!  Eller att de hittar någon kur som funkar.

Jag börjar till och med tröttna på att laga mat till min son. Det är lite jobbigt att hitta på maträtter som ska hålla rätt mängd av kalorier, tillför lite variation och som smakar gott också. Jag vet att hans operation är på gång men jag önskar att det var redan över, inte minst för hans skull!


Idag har jag varit hos syster Birgitta på kontroll. Jag har gått ner 9 kg från förra besöket. Självklart har jag ”fuskat” och vägt mig hemma, så jag säger igen: jag gillar inte lasarettets våg, haha. Hemma vägde jag 89,5 kg och där 90,4 kg. Men det var i kläderna och efter frukost så det är inte så konstigt egentligen. Mina värden är bra och hon var nöjd med mig, så något positivt är det i vardagen.


Jag ber om ursäkt för att jag bara gnäller idag, men det är inte alltid som jag tycker att liver är dans på rosor. Nu ska jag börja min ”jobba mycket” vecka då får jag något annat att tänka på. Och som alltid kommer det bättre dagar med humöret på topp =)




Ta hand om er, så hörs vi på torsdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar