fredag 4 september 2015


Hej igen

Jag har inte glömt att skriva förra veckan, jag har medvetet hoppat över ”rapporten”.
Redan för ett tag sedan har jag konstaterat att det är nästan ingen idé att väga sig då ”denna vecka i månaden” inträffar, man blir bara deppat. Jag menar att då vi kvinnor menstruerar samlar kroppen vätska och det syns på vågen ska jag säga…
Sista vecka i augusti varit jätte bra när det gäller spolningar, mat och så vidare, ändå resultatet var bara 100 gr ner.

Sedan hade jag ett planerat ”fusk” förra helgen med en tjejträff. Jag visste att det blir både mat och alkohol inblandat och att jag inte kommer att spola.
Jag vägde mig en extra gång denna lördag bara för att se hur mycket kommer det att kosta mig, haha.
Jag åt sen frukost (spolade), lätt mellanmål (banan och äpple utan att spola) och sedan på kvällen en bit mat med mina vänner. Inte så hemskt mycket, men ändå. Det blev lite kaka också och en del drinkar. Jag trodde att det blir typ 1 kg plus nästa dag. Men det blev inte, 1 kg minus!
Undrar om det var därför att det var alkohol inblandat och alla hm… toa besök gjorde att massor av vätskan försvann, men så blev det i alla fall.

I torsdags har jag vägt 88,6 kg så på två veckor blev det 1,4 kg. Inte wow-resultat men ner går det i alla fall.

Jag vet inte varför jag har sådan otur och drabbas till och från av smärtor runt peggen. 
Känns både på huden och även lite djupare under. Det är så pass smärtande att jag har svårt att röra området, koppla konnektor och spola, måste till och med ta smärtstillande läkemedel. Det brukar gå över efter några dagar, men jobbigt är det.
Jag hade drabbats av det igen i söndags och det håll sig till onsdag. Jag hade svårt att sitta, gå och sova. Magen runt peggen blir lite svullen och det rinner mer klegg plus att efter natten har jag blod på kompressen.
Men som sagt, det går över! Fast eftersom jag har svårt med smärtan just då, så går spolningarna helt fel då jag bara ”släpper ut” och trycker lite vatten för att spola slangen.

För Martin allt går jätte bra. Han går ner i vikt, mår bra och har börjat läsa igen.



Nu ska jag önska er en trevlig helg, själv ska jag jobba. Ha ni så bra så hörs vi =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar