söndag 13 september 2015


Då var det dags igen

Hej, på er alla glada. Hoppas att ni hade bra vecka., för det hade inte jag.

Hela förra veckan hade jag stora smärtor i magen, jag var svullen och inte kunde spola alls.
Jag träffade Birgitta i onsdags och hon kallade på Henrik (kirurgen) för det kändes inte rätt med peggen.
Han kollade och sa att han misstänkte att spärren som sitter i magsäcken hade åkt ut.







Jag vet inte varför det hände och jag har inte fastnat med peggen i någonting heller, så tydligen hade jag som vanligt bara otur.
Jag fick snabbt tid till kirurgen i fredags och de skulle med gastroskopi kolla felet.
Jag behöver inte säga att glad var jag inte! Hatar gastroskopi.
Det gick i alla fall snabbt och de fick dra ut min pegg och satt en tillfällig slang som ser ut som en snabel som växer på magen…






Jag får ha den i 4 veckor tills det har läkt i magen och sedan (gastroskopi igen!) får de sätta peggen på plats.
Det positiva är att jag slapp alla smärtor nu. Svullnaden går ner och det känns så mycket bättre redan. Men det negativa är att jag inte kan tömma eller spola.
Då betyder det att jag måste tänka ordentligt på vad jag äter för att inte gå upp i vikt mer än jag gjorde. För jag har gått upp i vikt igen… Jag väger nu 90 kg och hoppas att det ska hålla sig, för jag vet inte om jag orkar gå genom 4 veckors fasta igen.



Ha ni så bra så hörs vi =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar