tisdag 16 juni 2015


Paus

Jag har inte skrivit på ett bra tag. Det kändes inte roligt längre. Jag började skriva blogg i någon sorts egen terapi. Sedan blev det lite mer för att hjälpa andra att ta beslut angående ingreppet, visa hur det kan gå och även ge lite tips.
Under mitt skrivande har jag fått lite kommentarer direkt på bloggen och även fanns det människor som skrev direkt till mig på mitt mail.
Men jag har aldrig berättat till er att jag fått även en del lite mer otrevliga mail.
Den sista jag fick gjorde mig lite ledsen. Jag har ju aldrig bett någon att titta in på min sida eller titta på bilder eller läsa det jag skriver. Trodde att de som ville hitta ditt skulle göra det och de andra skulle bara ”hoppa över”. Men det hade jag fel, haha.
Jag ska inte citera allt jag fått men det sista mailet låter så här:
”Så du tror att du är fin nu? Ditt djävla fetto! Bulimiska missfoster är ni allihopa! Djävla robotar som går med slangar i magen och luktar spya! Du är äcklig och kommer nog att vara även om du tappa lite mer av din vikt.  Du skriver att du är stolt av din son? Fy fan säger jag bara, det är ditt fel att han blev lika stor tjockis som du! Vilken djävla morsa du är!”

Jag ska säga till dig som skrivit mailet till mig så här: Om du har något att säga till mig så får du gärna skriva texten med ett mailadress som det går att svara på och inte vara så himla feg att inte våga skriva med namn under dina åsikter. Det gäller faktiskt alla er andra också.
Om ni inte vill att jag bemöter era kommentarer på ett civiliserat sätt så kan ni låta bli att skriva till mig.  
Sedan tycker jag att ni kan låta bli att läsa min blogg!

Så nu har jag bestämt att ta en paus från bloggen i alla fall för ett tag. Men jag säger till de som vill läsa vad jag skriver: I'll be back when I'm ready.

Nu vill jag bara önska er alla en Glad Midsommar och underbar sommar och semester. Ta hand om er =)
Zanetta / Jeanette







4 kommentarer:

  1. Söta fina Goa du!!!! Du är en fantastisk mamma som stöttar din son i detta, och du är en så fin och inspirerande människa! Den människan som skrev så till dig är kanske avundsjuk, eller så verkar det iallafall fall som om den personen har dt fruktansvärt jobbigt med sig själv. Fortsätt kämpa! Du är fantastisk!!!! Stor kram från Hanna 💖💖💖

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Hanna =) Kramisar

    SvaraRadera
  3. Kämpa på Jeanette! Jag vet att det är tufft, håller själv på och kämpar varenda dag. Hoppas inte du tappar lusten pga avundsjuka, knäppa människor som inte vågar berätta vem hen är. Jag läser din blogg och följer dig och din son med stort intresse. Tycker ni är så himla duktiga! Önskar dig och din son en fin midsommar och en härlig sommar! Kram från Mia

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Mia! Glad midsommar till dig också =) Jag får säga att det blev liten svacka för min del, fast inte på grund av de mailen, inte helt iaf... Men det ska ordna sig också. Det är iaf fler snälla människor än de otrevliga, haha.
    Kramisar till dig och alla andra som "hejar på oss"

    SvaraRadera